Brastad Golfklubb, Klubben

Golfklubben

Våra olika medlemsformer:
Här är medlemsavgifterna för 2024: Seniormedlemskap i Brastad GK kostar 2.800:-, Yngre Seniormedlemskap/Student kostar 1700:- (Mellan 22 och 23 år eller student), Barn och Ungdomsmedlemskap kostar 600:- (Barn upp till och med 12 år), Juniormedlemskap kostar 1000:- (Junior är från 13 till och med 21 år), Greenfreemedlemskap kostar 600:-.
Ansökan om medlemskap i Brastad Golfklubb

Seniormedlemskap 2800 kr

• Medlemskapet ger dig som medlem rätt att spela golf på Brastad Golfcenter, fritt antal rundor och helt utan avgift.
  • Du har rätt att delta i alla klubbens aktiviteter.
  • Du får också ett medlemskap i Svenska Golfförbundet, som innebär att om du har grönt kort kan spela på andra banor (Greenfree avgift måste betalas).
  • Du får även en sida på www.golf.se där du kan justera ditt handikapp och boka tider mm.
  • Distriktsrabatt BDGF.

Yngre Seniormedlemskap / Student / 1700 kr
(Mellan 22 och 23 år, eller student)

• Distriktsrabatt BDGF.

Juniorsmedlemskap 1000 kr.
(Junior är från 13 till och med 21 år)

• Du har rätt att delta i alla klubbens aktiviteter.
  • Juniorers fria greenfeespel inom BDGF!

Barn & Ungdomsmedlemskap 600 kr.
(Barn upp till och med 12 år)

• Du har rätt att delta i alla klubbens aktiviteter.
  • Juniorers fria greenfeespel inom BDGF!

Greenfeemedlemskap 600 kr.

• För att få spela på Brastad Golfcenter måste du betala greenfee för dina golfrundor.
  • Du har rätt att delta i alla klubbens aktiviteter.
  • Du behöver inte vara medlem i en annan golfklubb för detta greenfeemedlemskap.
  • Du får också ett medlemskap i Svenska Golfförbundet, som innebär att om du har grönt kort kan spela på andra banor (Greenfee avgift måste betalas).
  • Ni kan dock ej nyttja de greenfee överenskommelser som finns inom distriktet eller med andra klubbar.

Info om Brastad Golfcenter / Holma Golf
Brastad Golfklubb/Golfcenter och Holma Golf/Holma Stångenäs Golfklubb har även för 2024 kommit fram till en överenskommelse om spel på Holma Golf, och vi kan nu redovisa följande:
Du som är intresserad att också spela fullt på Holma Golf kan för en summa av 9700 kr få rätt att spela fullt på Brastad Golfcenter och Holma Golf, förutom detta får du också fritt spel på nägra andra klubbar, se Holma Stångenäs GK´s hemsidan.

Väljer du detta erbjudande blir Holma Stångenäs Golfklubb hemmaklubb, du blir också medlem i Brastad Golfklubb, detta ger dig rätt att delta i bägge klubbarnas olika aktiviteter såsom damgolf, herrgolf, klubbtävlingar samt KM mm.

Hur gör jag:
För att kunna utnyttja detta erbjudande gör du följande: Gå in på www.holmagolf.se och gör en anmälan om medlemskap på hemsidan och välj detta erbjudande, info och faktura kommer från Holma Stångenäs Golfklubb.

Brastad Golfklubb + Holma Golf = 9700 kr.

Ansökan om medlemskap i Brastad Golfklubb

Utträdes blankett (Pdf-fil)
Tänk på att men skall skicka in blanketten innan nyår.
(Detta gäller dom flesta klubbarna, men det kan skilja)

Swich Bankgiro / Swish
Klubbens bankgiro nummer: 233-1635
(Brastad Golfklubb)

Klubbens Swish nummer: 123 653 71 38

Brastad Golfklubb´s Stadgar.
Här kan du läsa Stadgarna. (pdf-fil)

Greenfee samarbete i Distriktet.
I vårt distrikt Bohuslän-Dals Golffördund (BDGF), finns ett antal överenskommelser mellan klubbar som ger klubbarnas medlemmar förmåner,
här är några som är jättebra.

Alternativ A
Vardagar under lågsäsong: måndag-torsdag 1/1 – 31/5 och 1/9– 31/12 betalar fullvärdiga medlemmar en greenfee på 350 kr.
På Brastad GK är greenfee 200 kr
På Norrbacka Golf Fjällbacka är greenfee 270 kr.

Allmags GK
Brastad GK    NorraBackaGolf Fjällbacka
Dagsholm GK    Orust GK
Dynekilen GK    Skaftö GK
Fjällbacka GK    Sotenäs GK
Forsbacka GK    Stenungsunds GK
Lyckorna GK    Strömstads GK
Holma Stångenäs GK    Tjörns GK
Melleruds GK    Torreby GK
Mjölkeröd GK    Uddevalla GK

Rabatten gäller för och hos de klubbar som anslutit sig till alternativ A.

Alternativ B
Vardagar under högsäsong: måndag-torsdag 1/6 – 31/8 efter kl: 14.00
Alla helger (fredag-söndag) efter kl: 14.00
Alla röda dagar efter kl: 14.00
Under dessa perioder spelar fullvärdiga medlemmar med en rabatt om 100 kr på ordinarie greenfee.
Rabatt på Brastad GK och Norrbacka Golf Fjällbacka 50 kr.

Brastad GK    NorraBackaGolf Fjällbacka
Dagsholm GK    Mellerud GK
Dynekilen GK    Strömstads GK
Forsbacka GK    Allmags GK
Lyckorna GK    Uddevalla GK
Torreby GK

Rabatten gäller endast för och hos de klubbar som har anslutit sig till alternativ B.
Observera:
Rabatten gäller inom distriktet fullt betalande, fullvärdiga medlemmar,
inte någon typ av vardags-eller greenfeemedlem

Greenfee – fritt spel för juniorer
Juniorers fria greenfeespel inom BDGF!
Alla juniorer, upp till och med 21 år, med officiellt handicap och medlemskap i någon av distriktets klubbar, har fritt greenfeespel hos varandra alla dagar hela året.
Mottagande klubbs regler tillämpas vad gäller tidbokning och hcp-regler.
För att det fria spelet ska gälla MÅSTE spelaren ringa senast dagen före och kontrollera att det passar mottagande klubb. Detta gäller under den period, då klubben har tidbokning. Spelaren kan då bli hänvisad till annan tid som är bättre ur klubbens synpunkt.
Juniorer skall inte betala greenfee på tävlingar men de skall betala tävlingsavgift!
Beslut taget på BDGF:s Årsmöte 2016-03-13 och gäller tillsvidare.

Brastad Golfklubbs klubbmärke, klicka för större bild

Brastad Golfklubb,
den lilla klubben med
det stora hjärtat.

Telefon: 0523-443 49, 070-366 02 51, (Ivar Carlsson).

E-mail: info@brastadgk.se

Brastad Golfcenter: 0523-444 44.

Stöd våra Sponsorer:

ICA Brastad